مقالات آرشیو خبر ها
نبود مارکیزیو چه تاثیری بر بازی امشب دارد؟

نبود مارکیزیو چه تاثیری بر بازی امشب دارد؟

وقتی سوت آغاز بازی یوونتوس و بایرن مونیخ در آلیانز‌آرنا دمیده شود، به جرئت می توان گفت کلودیو مارکیزیو مشتاق ترین کسی است که می خواهد یوونتوس بایرن مونیخ را شکست دهد. این هافبک متولد تورین از سال 1993 جزئی از یوونتوس بوده است و با اختلاف قدیمی ترین عضو تیم کنونی یوونتوس است. متاسفانه ― از هر زاویه ای نگاه کنیم ― عدم حضور او در بازی امشب که به خاطر آسیب ساق پا برای 20 روز دور از میادین خواهد بود، یک ضربه ناامید کننده است، هم برای تیم و هم برای خود مارکیزیو، کسی که برای رویکرد تاکتیکی تیم بسیار مهم است.

 

شازده کوچولو در طول مدت زمانی که در یوونتوس بوده، فراز و نشیب های باورنکردنی را تجربه نموده است، از اینکه جزئی از تیمی بوده که بعد از حوادث کالچوپولی به سری ب سقوط کرد، تا زمانی که جزء 11 نفر اصلی فینال لیگ قهرمانان گذشته برابر بارسلونا بود. در این بین، مارکیزیو 4 عنوان قهرمانی سری آ‌، یک کوپا ایتالیا و سه عنوان قهرمانی سوپرکاپ را از آن خود کرده است، او در 337 بازی برای یوونتوس، 35 گل به یاد ماندنی هم به ثمر رسانده است.

 

در فصول اخیر، او در سبک بازی اش تغییراتی ایجاد کرده است، او از یک هافبک باکس تو باکس همه کاره به یک پاسور دقیق در قلب تیم ماسیمیلیانو آلگری تبدیل شده است. بر طبق آمار هواسکورد، مارکیزیو به طور متوسط  67.5 پاس در هر بازی این فصل داده است که نسبت به 37.5 پاس در دو فصل پیش تغییر چشمگیری به حساب می آید. او همواره بازیکتی سخت کوش و با درک تاکتیکی بالا بوده، همین سایت نوشته که تعداد تکل های او ثابت باقی مانده است، 2. 2 تا در هر بازی در هر دو فصل 2013/14 و 2015/16، در حالیکه تعداد توپ هایی که قطع کرده از 1.4 به 2.9 رسیده است. این تغییر در فصل پیش و وقتی رخ داد که آلگری تصمیم گرفت او را به عنوان بازی ساز عقب زمین ― رجیستا ― در نبود پیرلو به میدان بفرستد و این قضیه در فصل جاری بعد از رفتن نابغه ی ریشوی ایتالیایی به لیگ آمریکا هم ادامه پیدا کرده است.

 

او در همان تابستان، قراردادش را 2020 با باشگاه تمدید کرد به گفته ی آندره آ آنیلی:

 

کلودیو رویایی که است هر بچه ای می خواهد داشته باشد. او در 7 سالگی به یووه پیوسته، در رده های مختلف آکادمی باشگاه رشد کرده، بخشی از تیم اصلی شده و بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته است. کلودیو همین الان هم یک اسطوره است: پیراهن او در موزه ی باشگاه قرار دارد، او در کنار بزرگان تاریخ یوونتوس است.

 

این بازیکن تیم ملی ایتالیا در فصل جاری هم به پیشرفت ادامه داده است و تیم هم بعد ازبازگشت او از مصدومیت دو ماهه در اکتبر به شکل قابل توجهی بهتر شد. در واقع، یوونتوس تنها یک بار در 28 بازی که مارکیزیو به میدان رفته شکست خورده، 1‐0 مقابل سویا، در عوض تعداد قابل توجه 22 بازی را برده اند و 5 بازی را هم مساوی کرده اند (در تمام رقابت ها) ‌.

 

اثر او در بازی اخیرشان برابر ساسولو کاملا واضح بود، او به یووه برای پیروزی کمرنگ 1‐0 برابر ساسولو در جمعه شب کمک کرد. طبق آمار او توانست از لحاط دفاعی اثر فوق العاده ای بگذارد: 4 تکل که 3 تایش موفقیت آمیز بود، 4 قطع توپ و یک بار دور کردن توپ از منطقه ی خطر، او همچنین به عنوان پاسور و توپ پخش کن هم عمل کرد، او 45 پاس صحیح از مجموع 56 پاسش داد، 80٪، و 3 دریبل زد که تمام آنها موفقیت آمیز بود، او 9 تا از 10 درگیری تن به تنش را هم پیروز شد.

 

این پیروزی به یووه اجازه داد که از ناپولی بالاتر بمانند، او در مصاحبه ای گفته بود که «یوونتوس تیم فوق العاده ای ست و برابر بایرن به دنبال برد خواهد بود» ، اما شکی نیست که بدون مارکیزیو، شانس شکست باوارایایی ها به دست بانوی پیر کمی تا قسمتی کمرنگ شده است. هر چند که خودش ساعاتی پیش با بازنشر این جمله ی معروف از جیوانی آنیلی، از هم تیمی هایش خواسته که به مانند شعار یوونتوس #تاآخر تسلیم نشوند:

 

در لحظات سخت بازی، همیشه چیزی در ناخوداگاهم می گوید که هرگز تسلیم نشو ، به همین دلیل است که یوونتوس وقتی که شما انتظار ندارید هم می برد!

 

بلیچرریپورت، با تصرف و تلخیص


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: